La Punteta

13 / 07 / 12

0669

0006

Santi Capellera i Rabassó

De piercings i tatuatges al tren

Santi Capellera i Rabassó

Enviar Imprimir Votar Disminuir lletra Augmentar lletra

Avui m'ha fet molta pena i m'ha deixat força preocupat, veure als FCG una colla de nois i noies d'una vintena d'anys, que parlaven català entre ells, alguns dels quals esgrimien trets diferencials físics orientals, llatins i àrabs, i que de Sant Joan a Muntaner, un trajecte de 40 minuts, només han parlat de piercings i tatuatges... I de l'IVA i de les mesures dràstiques dels espanyols cap a Catalunya, i amb el que ens -i els!- afecta, d'això no n'han dit ni un borrall.

Una gran majoria de joves estan narcotitzats per l'esport, la roba de marca o aquestes bajanades dels tatuatges o els piercings que l'únic que fan és marcar-los com a bens, i degradar-los com a éssers humans. I la resta, el pes del món, ni els va ni els ve; i em sap greu criticar la gent jove, perquè jo també ho he estat i quan em criticaven els vells m'emprenyava, però és que ara és una qüestió de salvar els mobles. I aquests, amb els narcòtics oficials, nacionals i espanyols, no pensen en que el vaixell s'està enfonsant.

Per sort no tots són iguals, però m'ha fet pena que, de vuit o deu que anaven, ni un canviés de tema durant quaranta minuts de viatge... M'han agafat ganes de dir-los "però què us penseu? que el món es mou pels tatuatges, els piercings i aquestes carallotades? No sabeu que Europa ha hagut de traspassar 100.000.000.000 d'euros a aquest precari i ruïnós estat en el qual viviu, aquí mateix on mireu la merda que us foten a TV3, que parla tot el dia de la 'desgràcia palestina', i del dolents que són els jueus i el bons que són els Germans Musulmans", i que l'Estat absolutista ens roba a tort i a dret, no ho esmenta mai, ben al contrari: enlaira la fanfàrria de 'la Roja' i tots els símbols del feixisme franquista, com fan Tele 5, Antena 3, o Intereconomía. No ho he fet perquè segurament m'haguessin pres per un pertorbat, perquè, evidentment, no estan ni preparats per rebre cap arenga seriosa.

Què cony els ensenyen a les facultats? a ser més competitius a base de fotre el del costat? Perquè a pensar, no eh, de cap manera. Almenys, a pensar de manera evolutiva i útil. Quina colla de passerells paralitzats amb trivialitats de cretí. I encara no saben el viatge tortuós de futur que els espera, aquí, a casa, a Catalunya, si no hi posen remei, o si no hi ajuden com fan ara, a acabar amb els predadors. Jo, si més no, al meu fill li he explicat i transmès quines són les prioritats del país i de la societat, que passen per allunyar-se del consum capriciós i de la compra compulsiva, i de no deixar-se enredar per encantadors de serps...sobretot dels que venen motos de més enllà de l'Ebre. I encara avui, amb 24 anys que té, li ho explico, i el consciencio de com està el país de malament, com ho va fer el meu pare amb mi, i això que aleshores de problemes de crisi, n'hi havia pocs. I ja sabem que això costa, però, és clar, de què parlaran ells, si només ens senten parlar de tafaneries i maldats, de futbol i de bajanades, i de res de profit que incentivi la matèria gris, i que ens faci despertar de la ignorància supina a què els mitjans de comunicació i la societat agressiva i insensible, en general, ens sotmeten cada dia, a través de l'escombraria amb la qual ens bombardegen.

M'han fet molta pena, aquella colla que reia amb les nimietats que s'explicaven els uns als altres, i que avaluaven si queda millor una estrella o una papallona, tatuades al braç, o al cul. Pobrets! I pobres de tots nosaltres amb aquestes perspectives de futur, si aquests han de ser el relleu.

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/brt359d

6 comentaris

#3 Candide, Cataloniawatch. 19/07/2012 - 21:49

 

Valorar

Positiu Negatiu

Ho trobo totalment inacceptable que vostè hagi callat! Vostè, qui ha vist la llum i té el do de la paraula, vostè qui és un elegit, vostè els hauria hagut de parlar.

Catalunya necessita un messies, i vostè podria ser-ho. Animi's!

0

. .

#2 jbalius, Barcelona. 14/07/2012 - 13:20

 

Valorar

Positiu Negatiu

Que uns nois de 20 anys "amb trets orientals, llatins i àrabs" parlin en català entre ells és una grandíssima i boníssima notícia. Un èxit sense precedents en cap altra nació sense estat.
Queixar-se de tot i no estar mai contents, en canvi, és la desgràcia que patim.

5

. .

#1 Perot lo Lladre, Barcelona. 13/07/2012 - 11:30

 

Valorar

Positiu Negatiu

Pobres nosaltres, els que hem de patir el món on ens han portat els de la teva generació. Au va.

-4

. .
 
 

#1.3 revoltadigital, Sabadell. 13/07/2012 - 17:29

Valorar

Positiu Negatiu

1

. .

#1.3 Perot lo Lladre, tu no ets un que sempre ho està increpant tot a Racó Català? Doncs mira com han acabat els teus d'ERC i de Reagrupament...Com és que tens la pocavergonya de parlar "dels de la generació del periodista", quan tu arribes quasi als cinquanta anys? Teniu molta cara els agitadors!

 

#1.2 robert, sant Fost. 13/07/2012 - 15:23

Valorar

Positiu Negatiu

3

. .

#1.2noi, si tens mare, deu estar contenta amb el que dius. el mon fa anys que va, i si es vol alguna cosa s'ha de treballar, ni que sigui en la pitjor feina, i procurar arreglar el pais. Pero tu et queixes i li fots la culpa a la generacio d'abans. jo ja tinc besnets i treballen. tu treballes noi?

 

#1.1 Joaquima, Igualada. 13/07/2012 - 14:52

Valorar

Positiu Negatiu

2

. .

#1.1 A la generació del meu pare li van deixar l'herència de la guerra, de la misèria, de la immigració del sud espanyol que ens va invair. Toi i les dificultats de l'època, els pares van tirar endavant, i ens van ensenyar a tirar endavant a nosaltres. Molts de vosaltres només sou uns acomodats.

 
Picap Maria del Mar Bonet FIRA ENCESA 300x250
Fecsa endesa actitud blava: 260x90
e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Opinió - La Punteta - De piercings i tatuatges al tren

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya