La Punteta · 25 de Setembre de 2013. 16:44h.

XAVIER RIUS

Director d'e-notícies

El disgust de Toni Albà

L'altre dia vaig quedar garratibat perquè el periodista Hermann Tertsch li deia, en una piulada, "imbècil infinito" al president de la Generalitat, Artur Mas. Però qui és ell per insultar tot un president de la Generalitat?, vaig pensar.

Curiosa l'evolució professional i ideològica d'aquest personatge -encara recordo les seves cròniques de la caiguda del Mur de Berlín- des de les planes d'El País a la dreta més dura. Tant se val: els insults, en una consulta, són vots. 

Malauradament, tot seguit l'actor Toni Albà em va donar un disgust perquè li va dir "infinitament curta" a l'expresidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre. Quina és la diferència entre un i altre? Doncs que Albà és dels nostres i Tertsch no.

No me'n vaig poder estar i, via Twitter, li vaig preguntar al conegut actor: "Ens hem de posar al seu nivell?". Albà es va justificar dient que "Ells són periodistes, polítics i líders d'opinió.. Jo només sóc un bufó: me'n foto i no sóc políticament correcte".

Però no hi estic d'acord: és un personalitat pública, treballa a TV3, és molt conegut. Estic segur que Albà -que és un home de recursos, sobretot expressius-, podria dir el mateix sense haver de recórrer a l'estirabot. Per descomptat, a mi em sembla més legítim defensar la independència de Catalunya que la unitat d'Espanya, però ho hem de fer d'aquesta manera? 

No pot ser que la transició nacional -un procés de camí incert i difícil- sigui tot pit i collons, a veure qui la diu més grossa, qui la té més llarga, perquè si és així no ens en sortirem. El catalanisme hauria de tenir també una dimensió moral.

Un home assenyat com Salvador Cardús va publicar el 2010 un llibre El camí de la independència (La Campana) en què proposava "un independentisme ben educat: amable i cordial; capaç de comunicar bé -de somriure i de mirar als ulls-, endreçat en les formes; emocionalment estable; tendre i benhumorat; ben parlat (sí: ben parlat); serè i pacient". No podríem fer-li cas? Cardús no és gens sospitós de ser del PP.

 

 

Si em busques em trobaràs:

 

Web personal: http://www.xavierrius.cat/

Elogis: http://www.xavierrius.cat/Elogis_xavier_rius

Insults: http://www.xavierrius.cat/insults

Twitter: https://twitter.com/xriusenoticies



Facebook: http://www.facebook.com/xriusenoticies



 

36 Comentaris

Publicitat
#20 Joan, bcn, 26/09/2013 - 15:51

Quina és la diferència entre un i altre? Home, doncs que independentment del que es pugui pensar de l'Alba, en Tersch és ultradreta puta i dura.

#19 Sergi_pp, Montreal, 26/09/2013 - 15:21

visc a fora i conec gent que dóna moltes voltes pel món. Doncs bé. els catalans tenim la fama de donar molt la brasa amb el "tema català"

#19.1 ho sap tothom, bcn, 26/09/2013 - 16:32

aixo ho sap cualsevol campesi de poble que no ha sortit mai ni tan sol de la espanya profunda, no cal viatjar per saber-ho.
El que passa es que quan viatjas te n'adonas que Catalunya no es el mon i que a Cat no hi ha una visio del mon fora del que es Espanya.

#19.2 Cesc, Bcm, 28/09/2013 - 17:39

Carai , com son aquests catalans que donen la brasa amb el seu tema? Amb la de temes que hi ha al mon, van aquests i la donen amb el seu. Aiiinssss!!mecachis!

#18 el més petit, barcelona, 26/09/2013 - 13:00

Home Xavier!, sembla mentida que no reconegui aquest caracter tan nostrat. Seny i Rauxa. En Toni, el millor imitador del Juanca, a veure qui diu el contrari, porta a la vena això de desperta ferro!. I no es posar-se a la mateixa altura. És demostrar que també podem donar clatajots si convé.

#17 luca, bcn, 26/09/2013 - 12:53

no, no es pot.
per el fet que com pots ser educat i tendre si fins ara has basat tota la arquitectura en el enfrentament dialectic e istitucional?
porto 15 anys aqui a Catalunya i he vist perfectament com la dialectica ha sigut un arma per enfrentar i no pas per no fer-ho.
Ara es massa tard.

#17.1 fins ara luca, Ravalkistan, 26/09/2013 - 13:29

Escolta Luca, quan dius aquí a Catalunya només has vist enfrontaments dialectics. D'on venies?

#17.2 luca, bcn, 26/09/2013 - 14:43

De veritat que es relevant d'on vinc?
es diu falacia ad hominem,o millor: matar el missatger.
Si tens alguna cosa a dir sobre el que he escrit, no cal atacar la meva persona, d'on vinc, quina edat tinc o de quin color es la meva pell, etc.
Ataca el que he dit i prou.
I no he dit "només" enlloc.

#17.3 hola lucas, de cap lloc, 26/09/2013 - 16:03

Ep luca, no et pugi a la parra. La pregunta d'on vens era simplement perquè al teu escrit dóna entendre que a Catalunya sempre estem a la gresca i on vivies abans seria un remans de pau...Ara si et vergonyeses dir-ho, això nano és problema teu.
Vas molt acelerat i més amb el llatí. Apa, Salut.

#17.4 luca, cbn, 26/09/2013 - 17:06

doncs ho has entes molt malament. Nomes he dit que porto 15 anys aqui i he vist perfectamente com la dialectica ha sigut un arma per enfrentar i no pas per no fer-ho.
Si tu vols llegir que sempre esteu a la gresca i mes i mes cosas, es una sobre interpretació tota teva i sense gaire fonament.

#17.5 luca, bcn, 26/09/2013 - 17:08

I mes, tornem al tema: la dialectica a Cat ha sigut un arma per enfrentar i no pas per no fer-ho.
I aixo fa imposible un proces tendre, "capaç de comunicar bé -de somriure i de mirar als ulls".
Totalment imposible.

#17.6 D'acord luca, A tot arreu, 26/09/2013 - 18:08

Per acabar el tema. Si has vist la Diada de l'any passat i has vist la Via Catalana d'enguany digues si tota aquesta gent ha estat capaç de comunicar bé -de somriure i de mirar als ulls". NO deien que sense violència tot era possible?

#17.7 luca, bcn, 26/09/2013 - 20:06

he vist la Diada, i al mateix temps he vist les paradetes en molts pobles sobre els suposats "numeros" que justifiquen la independencia, amb una retractacio d'Espanya com si fos Africa. Parla de "no violencia" es hipocrita quan insultas cada dos passos. El que deia de la dialectica es reafirma.

#16 German, BARCELONA, 26/09/2013 - 10:13

Hermann Terstch es una persona formada i opina, encara q des de l'insult, en tant que periodista. Quan insulten al Rei, li diem llibertat d'expressio. L'Alba es un tontu molt propi d'aquestes contradres. Forma part de la "cultureta" de la que va fomentar Pujol i advertia Joan de Sagarra fa 40 anys