La Punteta · 3 d'Abril de 2016. 15:56h.

XAVIER RIUS

Director d'e-notícies

Els morts del conseller Rull

El conseller Rull -amb el seu número dos, Ferran Falcó- al Parlament

Com ja vaig criticar en un article anterior -perdonin l’autobombo- el Govern continua aprofitant els morts en benefici propi. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, es va afanyar aquest dissabte a culpar l’Estat de l’accident a Pont de Molins (Alt Empordà) on van morir set persones. “La N-II és el paradigma de la desinversió de l'Estat a Catalunya”, va afirmar durant una visita a l'Estartit.

És veritat, com recordava el propi conseller, que la duplicació de la via fa més de 20 anys que hauria d'estar feta i que l’últim compromís del Ministeri de Foment va ser el de començar les obres fins a la Jonquera l’any 2015. Però també que els ocupants del Volkswagen Golf vermell que va provocar l’accident -cinc joves, d’entre 19 i 22 anys- té una llista interminable d’antecedents policials.

El conductor tenia el permís retirat des del passat mes de desembre quan va perdre tots els punts per alcoholèmia i excés de velocitat. La resta tenia antecedents per tràfic i consum d’estupefaents, desacatament a l’autoritat, desordres públics, atracament amb força, robatori a l’interior de vehicles i robatori de vehicles, segons va poder confirmar aquest diari de fonts al corrent de les indagacions. En fi, unes peces.

Com deia La Vanguardia: “Aquest era el perfil dels cinc joves, amb independència de si la carretera N-II en aquest tram és un perill que segueixi desdoblada”. En efecte, no va ser un accident, va ser un homicidi: A l’altre vehicle hi viatjaven tres homes dels quals només ha sobreviscut el conductor. Va morir un colombià de 38 anys que s’havia casat el desembre i un marroquí de 31. Tots tres anaven a treballar a un restaurant del Pertús.

En certa manera, el conseller em va recordar el seu predecessor en el càrrec, Santi Vila, que el 21 de maig de l’any passat va demanar el “traspàs total de Rodalies” després d’una sonada avaria que va afectar 200 trens i 80.000 passatgers. Però només unes hores abans que s’espatllés el servei de Metro -que depèn de la Generalitat- i haguessin d’evacuar entre 250 i 300 passatgers pels túnels.

Josep Rull encara va dir una altra cosa que es aplicable també a N-340 al seu pas per les comarques de Tarragona, absolutament col·lapsada com denuncien els alcalde de la zona: “Tota aquesta línia de la costa amb molt de trànsit no està en les condicions que a el país necessita i exigeix”. Però llavors potser el que hem de fer és esperar que s’acabi la concessió de les autopistes i que l’Estat o la Generalitat les recuperi.

Al capdavall, encara recordo que el partit del vicepresident va promoure anys enrere, quan estava a l’oposició, una campanya a favor d’una Catalunya lliure de peatges. Segurament, des d’un punt de vista ambiental i econòmic, serà més fàcil fer això que construir una autovia paral·lela a l’autopista nova de trinca.

 

Web personal

Twitter

Facebook

Més articles

Elogis

Insults

3 Comentaris

#4 PepetCabrejat, Bcn, 05/04/2016 - 11:06

Ni dignitat, ni credibilitat, ni sentit del ridícul. No els hi queda res.

#3 zeppelin74, bcn, 04/04/2016 - 16:35

Rull= miserable

#2 el último que cierre, Canovejas, 04/04/2016 - 15:26

Es que a Rulo, esta lumbrera de Sostenibilitat, le quitas estas desgraciadas noticias y su mensaje se queda en nada.