La Punteta · 27 de Març de 2015. 20:47h.

XAVIER RIUS

Director d'e-notícies

Els Països Catalans no existeixen

El mapa del temps de TV3 del passat 25 de desembre

La CUP, al seu full de ruta per a la independència aprovat el passat dia 21 a Manresa, defensa “la construcció i articulació dels Països Catalans”. Fins i tot proposa integrar, en el procés sobiranista, “representants d’altres territoris”. En pla Corona d’Aragó.

Em sap greu dir-ho, però els de la CUP són uns optimistes. Sobretot perquè la seva força municipal és concentra bàsicament a l’àrea de Barcelona i algunes ciutats disperses com Valls o Banyoles. Però no tenen cap regidor més enllà d’Alcanar.

Amb majories absolutes del PP a les Illes i el País Valencià -malgrat tots els casos de corrupció que hi ha hagut- els Països Catalans només existeixen en la imaginació d’alguns i a la secció del temps de TV3. Televisió de Catalunya segueix oferint la informació meteorològica d'aquestes dues comunitats autònomes malgrat que, per TDT, a partir de dilluns ja no es veurà ni a Mallorca.

A la història de Catalunya hem tingut dos reis nefastos: un Pere el Catòlic que, a la vigília de la batalla de Muret, se’n va anar de farra. La derrota davant de Simó de Montfort va estroncar definitivament l’expansió catalana cap al nord en una època en què França encara estava en formació.

El segon, paradoxalment, Jaume I. El Conqueridor no només va dividir, a la seva mort, el regne entre els seus tres fills sinó que va repoblar també València amb catalans i aragonesos. El Regne de Mallorca no es reincorporaria a la Corona fins l’any 1343, curiosament deu anys després de lo mal any primer. Llavors ja havíem encetat la decadència.

Val a dir que la culpa tampoc era seva, Catalunya no era prou forta per repoblar València tota sola i encara menys per annexionar-se un regne que, fins aleshores, havia estat musulmà. Si Catalunya hagués tingut més base territorial -i més múscul- potser la històra ens hagués bufat de cara.

Però el resultat és prou conegut per a desesperació de Joan Fuster. De fet, tots els valencians que conec -de lluny o de prop- com Vicent Sanchis, Brauli Duart, Vicent Partal o l'exconseller Carles Solà, entre d’altres han hagut de venir a Catalunya a guanyar-se la vida perquè a València, amb les seves conviccions polítiques, les haguessin passat magres.

El dia que el PP no guanyi, sobretot per majoria absoluta, en tornem a parlar.

 

 

Xavier Rius és director d'e-notícies

 

Segueix-me a twitter

Web personal

Tots els articles

Elogis

Insults

60 Comentaris

Publicitat
#31 Joan, BCN (Gràcia), 31/03/2015 - 07:37

MAI, REPETEIXO, MAI HAN EXISTIT NI PAISSOS CATATALANS, NI CATALUNYA INDEPENDENT, MAI!!

QUE NO ENS VENGUIN CAP MOTO.

#30 Joel, Bcn, 30/03/2015 - 20:25

Wil, està ben demostrar que es pot ser d'esquerres, antifranquista, però al mateix temps imperialista i nacionalista espanyol. Com tu.

#30.1 Wil, Valencia, 31/03/2015 - 09:51

No Joel, es q para el 90% de los valencianos es muy cansino este tema de los Paises Catalanes,y nos fastidia q penseis q xq hablemos la misma lengua estais en vuestro derecho de proclamarnos como parte vuestra,es como si digo que sudamerica pertecene a los paises españoles por hablar el mismo idioma

#30.2 Wil, Valencia, 31/03/2015 - 09:52

No tiene ningun sentido,os apreciamos mucho xq somos cosins germans, pero no permitiremos q no nos respeteis con nuestras señas y costumbres xq nosotros os respetamos las vuestras, es asi de simple...Eso no es de nacionalista español, ni mucho menos.Saludos!

#30.3 Joantonet, Pedreguer, 31/03/2015 - 20:34

Wil, està ben demostrar que es pot ser d'esquerres, antifranquista, però al mateix temps imperialista i nacionalista CATALA. Com tu

#30.4 Wil, Valencia, 01/04/2015 - 09:46

Joantonet... Comorr???? Imperialista y nacionalista CATALA? A ver si os aclarais, primero nacionalista español y ahora imperialista y nacionalista catalan??? Xicos, no se x donde cogeros!

#29 Pepón, Bcn (España), 30/03/2015 - 17:36

Es lamentable que el Sr. Rius tenga que hacer artículos como este para ilustraros, Sres. indepes. Lo que es obvio no necesita explicación. Ya lo avisaba Vicenç Vives cuando criticaba la romántica historiografía catalana.

#28 Wil, Valencia, 30/03/2015 - 13:56

Rius,aunq no gane el PP ls valencianos no vamos a aceptar nunca, nunca, NUNCA vuestras fantasias Imperialistas, tenemos nuestras costumbres y nuestras señas propias (os recuerdo q vuestros castells vienen dl baile dls Valencians), somos tods familia (con mallorquines,aragones y catalanes), respetad!

#28.1 Joel, Bcn, 30/03/2015 - 17:21

La por que us fa als nacionalistes espanyols que un dia la gent se n'adoni de la realitat que vosaltres obscenament amagueu: la mateixa bandera, la mateixa llengua, els mateixos Reis.... per això sense vergonya es prohibeix TV3, es nega l'unitat de la llengua, es nega l'historia comuna....

#28.2 Wil, Valencia, 30/03/2015 - 18:14

Es gracioso xq no me considero nacionalista español,d hexo soy de izquierdas y antifranquista,asi q no trago tanto a los nacionalistas imperialistas catalanes como a los nacionalistas españoles.X otro lado,dime q historia comuna tenemos,q no tengamos con aragoneses o los distintos pueblos d España..

#28.3 Wil, Valencia, 30/03/2015 - 18:17

Y TV3 pa q la keremos ver?panfletista como lo era Canal 9,q x cierto no se veia en tu CCAA,asi q no te kejes.Lengua será la misma,pero dsd q tenemos constancia la llamamos Valencià,cuando a la vuestra la llamabais llemosí...respetalo q la llamemos como queramos,aunq sea la misma lengua...

#28.4 Wil, Valencia, 30/03/2015 - 18:19

Y si,misma bandera y reyes (los de la corona de Aragon,condado barna, reino de Mallorca y REINO DE VALENCIA,independiente desde que se reconquistó..Lo dicho, un respeto x nuestra tierra y nuestras señas como nosotros os respetamos a vosotros, Xe es tan dificil de entender, imperialista???cabuts...

#27 Alfons Maristany, BCN, 30/03/2015 - 12:16

Q pais y en que epoca ponian banderas politicas que sustituyeron a la enseña nacional?
Q pais se anexiono los Sudetes ,Austria y provoco una guerra para recuperar una region de Polonia de habla diferente?
Blanco y en botella

#27.1 pepe, andorra, 31/03/2015 - 21:35

y para pepetroll ¿a q pais se unieron para formar una waffen ss los musulmanes de muchos lugares?