La Punteta · 19 de Maig de 2016. 08:56h.

XAVIER RIUS

Director d'e-notícies

La ingenuïtat del procés

El Parlament, pendent d'Arnaldo Otegi

A mi em sembla un disbarat que l’Estat prohibeix les estelades a la final de la Copa. Un veritable atemptat a la llibertat d’expressió. L'Estat ha actuat amb un lògica implacable: silban el himno, pues vamos a joderlos. La mesura només servirà per encabronar encara més el personal. La xiulada se sentirà fins a Vallecas.

Però què esperaven? Que l’Estat es quedés amb els braços creuats?. Aquí cada maniobra del Govern espanyol en contra del procés ho agafem com si un cas de 'guerra bruta'. Ens enrabiem, posem el crit al cel, però en el fons ens va bé. Retoalimenta el procés.

L’Estat envia representants diplomàtics per tota Europa per fer campanya i ens indignem. I si l’ambaixador espanyol a Suècia intenta interferir una visita del conseller Romeva el president ho denuncia al Parlament. Però que es pensen que és la política? Un foc de camp? Un picnic? una excursió en autocar? La política també és Fouché i Talleyrand.

Això sí el mateix dia que Carles Puigdemont anuncia que, en repressàlia, no anirà a la final de la Copa -jo crec que li han tret un pes de sobre- el vicepresident Junqueras li demana a Luis de Guindos, a veure si pot passar 1.600 milions de crèdits a curt termini al FLA. I encara sort que el ministre d’Economia té la gentilesa de reunir-se amb ell a la seu de la conselleria perquè el seu col·lega Cristóbal Montero l’hagués engegat a dida.

En el fons estem perdent la batalla mediàtica. També a l’exterior. Però si hem xiulat també l’himne de la Champions!. Al capdavall, la UEFA ja ha sancionat el Barça en dues ocasions per les estelades amb 45.000 i 30.000 euros de multa, respectivament.

Tot plegat demostra que això que el món ens mira és un invent i que, a Europa, estan cada vegada més farts de nosaltres. El cas dels catalans ha esdevingut un maldecap. Entre la crisi econòmica, la dels refugiats, el Brexit o el mateix futur de la Unió Europea no volen saber res de nosaltres. La prova és el darrer viatge del president a Brussel·les.

De vegades, el procés és d’una ingenuïtat total. Ahir el Parlament va estar pendent tot el dia d’Arnaldo Otegi. No sé si és bo per al procés que Otegi esdevingui el nou referent o que el procés hagi esdevingut el nou referent del nacionalisme abertzale. Però així ens va.

 

Web personal

Twitter

Facebook

Més articles

Elogis

Insults

27 Comentaris

#16 LLUIS COLL COLL, BCN, 24/05/2016 - 17:43

. 27-S.
CATALANS: 7.571.127

CENS: 5.510.713

VOTANTS: 4.115807

Separatistes: 1.949241

Separatistes: 35% DEL CENS (47,8% DEL VOTS)

N.B. VEUREM ,BATXILLER PUIGDEMONT , SI LA COMUNITAT INTERNACIONAL ACEPTA L'IND. AMB EL 35 % DEL CENS.

#15 cap gros, palamos, 21/05/2016 - 11:40

el mon ens mira...avui dia surts fen el capullo a internet i si caus en gràcia et veu tothom, però que et mirin no vol dir que els hi agradi el que veuen...700 mil persones demanan la indepe en un estat europeu crida l´atenció, normal, però no vol dir q agradi i desperti simpatia... al contrari

#14 Jordi B. R., L'H, 20/05/2016 - 00:43

Sr Rius, crec que la seva visió a part d'interessada, és erronia. La ingenuitat és pensar que a trompades i amb accions de males arts acabaran amb l'independentisme; tot el contrari, no fan més que afegir llenya al foc, que cada cop ens escalfa més.
IN-DE-PEN-DEN-CI-A!!!!!!!

#14.1 Protágoras , bcn.España, 20/05/2016 - 10:30

Con los excesos del independentismo se termina como con el exceso de velocidad o las deposiciones de los perros en las calles; imponiendo sanciones. Los incívicos y xenófobos no conocen otro lenguaje.

La ilegalización de HB no añadió "mas leña al fuego" sino que termino con ETA.

Menos cuento.

#14.2 Jordi B. R., L'H, 20/05/2016 - 11:10

Tus comparaciones son de bastante mal gusto. Yo los excesos que veo, son más bien de un gobierno en funciones que no comparece pero sigue manejando a su antojo la justicia, cargándose la democracia.
La ilegalización de HB llevó más votos a Bildu.
El empujón final a Eta,se lo dio Otegi,no lo olvides

#14.3 javier, barnatown, 20/05/2016 - 12:20

Completamente de acuerdo con Protágoras.

#14.4 Protágoras, bcn.España, 20/05/2016 - 14:07

El empujón final a ETA se lo dio Otegui cuando vio que tras la ilegalización, la izquierda aberzale se quedaban fuera de las instituciones. La ilegalización de Batasuna fue el instrumento que obligó a Otegui a cambiar el paso.

Y recuerda; a Otegui lo metieron en la cárcel y no paso NADA.

#14.5 Jordi el del cerebro cada cop més escalfat, Barcelona, 20/05/2016 - 20:31

Que Otegui acabó con ETA?
Collons Jordi lo tuyo empieza a ser preocupante, te veo empezando una huelga de hambre en breve...

#14.6 Jordi B. R., L'H, 20/05/2016 - 23:00

Protágoras te falla la memoria, hasta tres formaciones abertzales llegó a ilegalizar la "justicia" española, curiosamente al PP que estuvo años sin condenar el franquismo nadie lo ilegalizó.
Otegi dio el último empujón para acabar con ETA,porque era algo que solo se podía hacer desde dentro,y fue él

#14.7 Jordi B. R., L'H, 20/05/2016 - 23:02

14.5; cuida el cerebro, no es bueno el calentamiento excesivo, reposa. De todas formas espero que ese solo sea tu nombre y no un síntoma.

#14.9 La hora de los egoistas, Bcn, 21/05/2016 - 10:05

El último CEO daba solo el 38% a favor de la indepe y bajando. Mantener la olla hirviendo para conseguir algo más del 40% a favor en las encuestas cuesta varios miles de millones al año de todos los catalanes. Y veremos un nuevo 0st10n de los indepes en el 26-j. ¡El emperador va desnudo!.

#13 unborreguuu , de poble, 19/05/2016 - 22:09

ingenuitat? POLITICAMENT PARLANT aquest procès està PLE de frases buides..l'única sort que tenen els representants independentistes es que a l'laltre costat (nacionalisme espanyol) l'inteligència és nul.la..però com bé deia algú abans a tots dos ja els està bé, tenen a la gent ENTRETINGUDA...

#12 Galderic, Barcelona, 19/05/2016 - 20:19

Ai Rius, beneïda memòria !!.
No s'oblidi la major ingenuïtat, l' únic que pot aturar l'independentisme, són els propis independentistes, com històricament l' únic que va poder aturar el catalanisme van ser els propis catalanistes.
No es confongui Rius, no són gegants, són molins