La Punteta · 13 de Març de 2017. 07:28h.

JORDI BOHIGAS MAYNEGRE

Les veritats de "Societat Civil Catalana"

Passejant per la seva web he vist la llum.  M'he convençut de com d'errònies eren les meves posicions. Vegem-ne alguns exemples:

- la independència és inviable econòmicament. És clar, ja veiem que els recursos que ens dóna l'Estat són vitals per la nostra economia: corredor Mediterrani,  carreteres noves sense peatge, subvencions a dojo vaja... L'exministre Josep Borrell sí que en sap, i no professors de Harvard com Xavier Sala i Martín.

- acusen el "procés" de cop d'Estat (aquest és el lema de la propera mani pel 19 de març). Potser sí que la Generalitat  està comprant armes a l'estranger per avalar la seva posició, i jo sense d'adornar-me'n!  Mira que pensar que només s'utilitzaven les urnes...

- El procés trenca amb la "pluralitat" del país. És clar, Espanya assegura la pluralitat de Catalunya: per això l’Estat beca igual als nostres estudiants que els de la resta d'Espanya, té un tracte decorós amb la llengua catalana (per alguna cosa és la pròpia), penja la senyera als edificis oficials a Catalunya, actua amb lleialtat vers els nostres polítics, institucions i lleis, i actua contra els mitjans de comunicació que ataquen i insulten, dia sí i dia també, les aspiracions catalanes... 

- El procés trenca amb la convivència ciutadana.  Efectivament, aquí és on veig que tenen més raó: cada dia veig pel carrer més persones estossinant-se després d'una discussió sobre la independència. 

En definitiva, que m'he convençut que SCC són l'autèntica Societat Civil Catalana: perquè, efectivament, els centenars de milers d'empresaris, funcionaris, professors, botiguers, etc., que ens manifestem cada 11 de setembre reclamant la nostra llibertat som, a la inversa  dels qui es manifesten el 12 d'octubre o el 19 de març, quatre xitxarel·los. 

Jordi Bohigas

21 Comentaris

Publicitat
#10 La hora de los egoístas, Bcn, 16/03/2017 - 21:17

Que un subvencionado del Girones (el Girones tiene un PIB menor con diferencia que Andalucía) llegue a decir tantas tonterías, clichés falsos e inventados por el "golpismo" oficial es de "traca". Y que el contrapunto sea SCC (que no se representan ni a sí mismos) para decir tantas tonterías en

#10.1 La hora de los egoístas, Bcn, 16/03/2017 - 23:46

No sé quién puede tener razón pero un Sr. que ha trabajado con economía real y ha escrito un libro, contra otro que solo ha trabajado en "simuladores" de economía y ha escrito "libruchos" de "trucos de magia y fuegos artificiales". ¿Tu eres profesor?

#9 Barcelonino, Barcelona, 15/03/2017 - 10:55

El títol de l'article enganya molt, tot el que dius són opinions amb les que evidentment no estic d'acord, tinc més ganes que mai d'anar a Urquinaona aquest diumenge. Colpisme és el que acabeu de fer anul·lant el Parlament. Trencar la convivència ho heu tornat a fer a l'UAB etc. No segueixo per

#9.1 pepe.----, andorra, 17/03/2017 - 14:53

el golpismo siempre intenta arroparse con la legalidad, lo q ha pasado en el parlamento regional catalan ya lo hicieron los del NSDAP con la ley de plenos poderes en 1933, nada nuevo.

#8 Prudenci, Sabadell, 14/03/2017 - 17:35

Aquest Bohigas no s'entera de la realitat. No obstant li dono un excel.lent en adoctrinament nacionalista. Aviat tindrà la seva columna al Avui o la seva tertulieta a TV3%.

#7 botifler1914, Sinitaca, 14/03/2017 - 14:35

Es verdad Jordi un cateto de girona vale mil veces más que un español. Sois muchos más, mucho mejores y la teneis muuuuucho más larga.

#6 K3nny, Bcn, 14/03/2017 - 12:05

En quin món vius Jordi? Ignorar a l'altra meitat de catalans (no nacionalistes) és la vostra especialitat. Llibertat? Mai has estat més lliure que ara. Nosaltres volem alliberar-nos del Nacionalisme.

#6.1 Joel, Bcn, 14/03/2017 - 12:27

No pervertim el llenguatge, home. Vosaltres sou nacionalistes espanyols !!! La vostra nació és Espanya, el vostre sentiment és espanyolista, "os duele España", i sou incapaços de reconèìxer, aceptar i respectar la diferència.

#6.2 Prudenci, Sabadell, 14/03/2017 - 17:29

Es que Catalunya és Espanya. Aquesta és la realitat. Vosaltres parleu de somnis sense base real ni histórica.

#6.3 PQG , Metrópolis , 15/03/2017 - 10:53

Yo respeto las diferencias con otros siempre que los otros sean respetuosos, entre los partidarios de la unidad de España hay diferentes posturas, hay federalistas, autonomistas, centralistas, monárquicos y republicanos, gente de derecha, izquierdas o centro...