Les coses pel seu nom: la vaga dels treballadors d’Eulen del Prat no és una vaga, és un xantatge. Ronald Reagan, en el seu primer any de mandat, va haver de fer front a una vaga similar dels controladors aeris. Ho va arreglar per la via ràpida. Al cinquè dia els va acomiadar tots: més de 12.000. Sóc partidari de fer el mateix amb els treballadors d’Eulen del Prat. Per descomptat si volen fer vaga que ho facin, estan en el seu dret. Però no en ple mes d’agost en un país turístic com aquest.
Al principi ni tan sols ho havien anunciat: era una vaga encoberta. Com admetien ells mateixos: “si hay colas todo está ganado”. I ara resulta que demanen un 30% més de sou! No ens n'hem assabentat fins avui. És una barbaritat. Cap empresa accepta increments salarials tan elevats de cop. Si les condicions laborals són tan dures haver-se mobilitzat abans. I si són il·legals haver recorregut a la Inspecció de Treball. Ho han fet quan poden fer més mal. A banda que dels 300 treballadors, només 100 van votar-hi a favor en assemblea. Cent persones no poden putejar els milers de persones que passen pel Prat durant aquestes dades.
Sense oblidar que estan jugant amb la gallina dels ous d’or. Com els que ataquen busos turístics o punxen les rodes a bicicletes de lloguer. El Sunday Times, l'edició dominical del Times de Londres, ja advertia aquest diumenge que viatjar a Barcelona pot esdevenir unes veritables "vacances a l’infern" entre altes temperatures i conflictes laborals. Ho he dit sempre: estem més a la vora de ser Grècia que la Dinamarca del Sud.
De fet, caldria regular d'una vegada per totes el dret de vaga. No pot ser intocable. És l’únic dret constitucional de que no s’ha atrevit a legislar ningú en quasi quaranta anys per la pressió de l'esquerra, dels sindicats i dels mitjans. Ni la UCD ni el PSOE ni el PP. Jo he vist, amb els meus propis ulls, vint persones tallar la Via Laietana en plena hora punta.
Encara recordo aquella vaga dels maquinistes de Renfe -van deixar 55.000 persones sense servei- que es queixaven perquè els hi havien tret places d’aparcament a l’estació de Sants. O la darrera vaga de Metro. Aquests són especialistes en fer vaga durant cada Mobile World Congress. La darrera vaga l’han justificada per "la defensa del transport públic"!. Després d’haver putejat al personal durant dotze dilluns seguits.
Per descomptat, el Govern català -com TV3- ha fet costat abans als treballadors que als usuaris de l'aeroport. Tot el que sigui Aena fa pudor. Almenys ara no podran dir que és culpa d’Espanya. És simplement un conflicte laboral. Encara recordo un tuit de Ramon Tremosa, quan ja se sabia que era una vaga, lligant-ho amb el procés!
Mentre que el Telenotícies migdia d’aquest diumenge informaven que els empleats d’Eulen estaven “sota pressió” i rebien insults dels passatgers. Què volen que rebin? Floretes? Però si la gent ha fet tres o quatre hores de cua. N'hi ha que han arribat amb sis o set hores d’antelació. O han pedut l’avió. Vostès s’imaginen que deu ser fer cua amb criatures? Encara sortia el representant-se del comitè de vaga lamentant que, aquest matí, no s’havien reunit amb Aena i Eulen. Cap dels periodistes presents ha pensat en preguntar-li: “vostè creu que és normal demanar un 30% més de sou?”.
A la puta calle.