Publicitat
La Punteta · 12 de Març de 2012. 20:53h.

ADRIÀ ALSINA

Consultor de comunicació

Ara pagarem els peatges de Madrid

En plena bogeria immobiliària, el govern espanyol va planificar quatre autopistes de peatge a Madrid, per primera vegada a la història. Però, contràriament al que passa a Catalunya, aquestes autopistes no obrien vies noves de comunicació entre ciutats, sinó que corrien paral·leles a una autovia gratuïta. En total, el grup d’empreses concessionàries van invertir uns 2.000 milions d’euros garantits per l’Estat.

Recordo que quan vivia a Madrid i agafava l’A-2 per anar a Barcelona o l’A-3 per anar a València solia passar pel desviament cap a l’R-2 i l’R-3, les radials de peatge corresponents. Sempre estaven buides perquè tothom, com jo, preferia l’alternativa gratuïta, que a sobre és més directa. Oi que sembla de calaix pensar que aquestes autopistes de pagament al costat de les gratuïtes serien un fracàs? Sembla que el ministeri no ho va pensar així.

Ara les concessionàries que van construir l’R-2, l’R-3, l’R-4 i l’R-5 estan en fallida tècnica. El ministeri de Foment ha demanat a Abertis, que és l’única empresa d’autopistes solvent d’Espanya, que se’n faci càrrec. Al seu torn, Abertis ha demanat compensacions al ministeri de Foment. La negociació no està tancada, però tot indica que Abertis voldria allargar encara més els peatges que ja controla a l’AP-7, que vencen entre el 2019 i el 2021. També es podria haver posat sobre la taula la implantació d’un peatge a l’A-2 entre Saragossa i Madrid.

És a dir, que per salvar les autopistes radials de Madrid, aquells que viatgin entre València i Barcelona, entre Barcelona i França o entre Barcelona i Madrid haurien de pagar encara més durant més temps. Suposo que no haurà passat per alt que només hi ha una ciutat que es repeteix entre les rutes “privilegiades”. No seria més just abordar d’una vegada l’extensió del peatge a totes les autovies radials d’Espanya?

Mentrestant, i com sempre, els catalans a pagar els diners que a Madrid llencen per la finestra. Aquesta vegada són 2.000 milions. A que no sabeu a qui apujaran el bitllet de tren quan tots els AVEs buits de Madrid facin fallida?

Adrià Alsina

www.twitter.com/adriaalsina

Publicitat
Publicitat

9 Comentaris

Publicitat
#4 Hernando, Barcelona, 15/03/2012 - 21:11

Aburres, ploramiques.

#3 En fin..., bcn, 15/03/2012 - 09:57

Lo que no dice Alsina es que esas autopistas son de empresas catalanas. ¿Por qué pensáis que CiU voto a favor de su rescate? ¿Por amor a España?

#3.1 carles, bcn, 15/03/2012 - 20:54

Dragados, es Catalana?, Sacy?,Bankia?, en fin, si no sabes de lo que hablas, mejor te callasBan

#3.2 Bernie, Barcelona, 15/03/2012 - 23:38

Carles, majete, estudia un poco:

http://es.wikipedia.org/wiki /Abertis

La Caixa y sus palmeros ppCius son los que nos sacan la pasta con las autopistas.

#2 Libre, Barcelona, 13/03/2012 - 13:13

Ya veremos qué pasa. Te expresas en Condicional en el artículo aunque el título lo has escrito en futuro.

#1 Pere, Lleida, 12/03/2012 - 21:05

Abans d'opinar mira que fan els teus nacionalistes:
http://elperiodico.cat/ca/noticias/politica/20101103/ciu-surt-rescat-les-concessionaries-dautopistes-madrid/573518.shtml
Ah, i per cert, en el teu darrer article auguraves un Palau Sant Jordi ple... Doncs, ni una tercera part de l'aforament.

#1.1 Adrià Alsina, Hong Kong, 12/03/2012 - 21:31

Pere, no són "els meus nacionalistes", i sé perfectament què van fer, Per això aviso ara. Sobre el Sant Jordi, crec que bàsicament van omplir la part que tenien prevista, però en tot cas jo no hi era, així que no estic en posició de valorar-ho.

#1.2 Alfred, Oliana, 13/03/2012 - 13:26

La coordinadora independetista del meu poble va explicar q lo del sant jordi va ser un fracas enorme, nomes varem mobilitizar els VIPs d sempre i d gent de carrer res, tot i que TV3 li feia una amplia cobertura.

Respecte lo de les radials, a tot arreu se'm han fet grosses! Aeroport Lleida dixt.

#1.3 Sbocat, BCN, 13/03/2012 - 15:27

Respecte al Sant Jordi, jo hi era. Potser érem uns 5.500 o 6.000. Jo hi vaig anar per iniciativa pròpia. però penso que era un acte poc publicitat ex ante. Molta gent procliu a la independència del nostre entorn no tenia ni idea d'aquesta moguda...