Publicitat
La Punteta · 2 de Març de 2017. 07:18h.

FRANCINA VILA

Regidora del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Barcelona

Cal que Colau aposti pel vehicle elèctric

Diferents estudis i la voluntat expressada pel sector de l’automoció estableixen la fita del 2025 com la data en què hi haurà una eclosió de la compra i ús del vehicle elèctric privat perquè la tecnologia oferirà més autonomia i els costos de producció permetran preus més accessibles per a la majoria de la població. L’increment de la flota de vehicles elèctrics serà un guany important per a la qualitat de l’aire a la nostra ciutat i també per a la contaminació acústica, fet que hauria de suposar que el govern municipal, tan reivindicat com a progressista, hi apostés amb fermesa amb l’objectiu que Barcelona esdevingui una ciutat capdavantera en aquest àmbit; el de la promoció de la mobilitat electrificada i el foment d’un sector on la innovació i la recerca són fonamentals i que aporten valor afegit, generant llocs de treball, demanda de mà d’obra qualificada; és a dir riquesa.

I lluny de trobar en el govern municipal actual la voluntat d’afavorir l’impuls d’aquest sector estratègic, on disposem d’indústria a la ciutat i a l’àrea metropolitana, que pot beneficiar altres sectors de la cadena productiva i que millorarà la qualitat de vida dels barcelonins i barcelonines, veiem que per l’Ajuntament no és una política prioritària, que ha deixat de liderar programes que afavoreixen la implementació del vehicle elèctric i que manca interlocució amb el sector. En aquest sentit, lamentem una vegada més la pèrdua d’oportunitats a què ens aboca aquest govern i que no afavoreix que Barcelona pugui ser referent en un sector de futur i on la majoria de països capdavanters en defensa del medi ambient hi ha apostat amb fermesa.

A Catalunya es fabriquen 600.000 vehicles anuals i el 30% dels seus components. A Catalunya i, concretament, a Barcelona, tenim els dos centres d’R+D de Nissan i Seat. El Centre Tècnic Europeu de Nissan de la Zona Franca genera més de 330 llocs de treball, la majoria d’ells enginyers, i treballa amb 170 proveïdors de components, dels quals una part important són empreses catalanes. Tota aquesta activitat econòmica i de coneixement és una oportunitat que tenim com a ciutat i cal que qui és al capdavant del govern de la ciutat ho aprofiti perquè Barcelona sigui una ciutat de referència en mobilitat electrificada.

I què podria fer l’Ajuntament, entre d’altres actuacions?

Primerament, interlocutar amb el sector i no obviar-lo, com ara succeeix. En segon lloc, assessorar a les persones que apostin per tenir un vehicle elèctric de com poden instal·lar-se un carregador privat. La recàrrega en garatges privats i en comunitats de veïns amb places d’aparcament és la clau d’èxit per implantar el vehicle elèctric a la ciutat. A Barcelona hi ha 500.000 places privades. En tercer lloc, aprofitar la xarxa pública i concessionada d’aparcaments per d’instal·lar punts de recàrrega a totes les places (143.000 places). I en quart i darrer lloc, incrementar els punts de recàrrega ràpida en superfície.

Actualment, a Barcelona només un 0,27% dels vehicles són elèctrics. Si féssim els deures, el 2025 podríem arribar a un 18-25 %, és a dir, a 300.000 vehicles electrificats que suposarien un estalvi del 14% d’emissions contaminants. I enlloc d’apostar per aquestes polítiques mediambientals i de mobilitat, el govern Colau prefereix posar en marxa al Poblenou un projecte maldestre de superilla que trenca amb el principis urbanístics del Pla Cerdà i que converteix aquella zona de la ciutat en ludoteques desertes sense sentit.

 

Francina Vila

Regidora del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Barcelona

Publicitat
Publicitat

7 Comentaris

Publicitat
#6 Ganxet, Reus, 08/03/2017 - 20:49

Em sembla que pensar que en 8-9 anys el 25% del parc automobilístic de Barcelona funcionarà amb electricitat és fer volar coloms. Suposant que el cotxe elèctric sigui la solució es necessitaran mooolts anys per adequar la ciutat a aquests tipus de vehicles.

#5 pepe.----, andorra, 06/03/2017 - 11:40

pero como en BCN no se q les pasa, seguro q lo de ir andando queda solo para cuando vivia Franco y se subia el tranvia.

#4 pepe.----, andorra, 06/03/2017 - 11:39

a colau lo q le pone es ver a los barcelonautas como los chinos en la epoca de Mao, todos en bicileta y en coche solo los dirigentes del partido. A ella no le gusta q las personas sean libre e independientes y el coche lo posibilita. Eso si, lo mejor de todo es el precio del transporte publico, 2 euracos

#3 Grauero, Fora de Catalunya., 02/03/2017 - 11:59

Porque apostar por el electrico¿, que es que no contamina¿. No lo hará en Barcelona pero si en otro lugar, humos, radioactividad, malgasto de agua, etc...
Hay que apostar por no favorecer la creación de grandes urbes, las macrociudades y megapoligonos, dan lugar a concentraciones excesivas de pobla

#3.1 pepe.----, andorra, 06/03/2017 - 11:41

eso era antes, con las baterias de Tesla y los nuevos paneles solares, mucho mas baratos de fabricar y mucho mas eficientes, solo habria q poner unos cuantos paneles en todas las terrazas de BCN, claro q entonces muchos politicos se quedarian sin puesto en el consejo de administracion de una Electrica de

#2 Grauero, Fora de Catalunya., 02/03/2017 - 11:54

¿Regidora del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Barcelona?, cual de ellos¿, en el ayuntamiento no figura ningún partido como "Partit Demòcrata". ?No sera de otro ayuntamiento¿