Publicitat
La Punteta · 17 de Setembre de 2014. 12:13h.

BERNAT CAPELL

Bernat Capell

El responsable Jordi Pujol

"El principal responsable de la meva mare sóc jo" deia dia rere dia l'honorable president Pujol en els seus discursos. Tot seguit, i sense excepció, afegia amb to humil i de certa reserva: "...però el meu exemple no serveix".

Estàvem en l'època en què els polítics -mirant de donar alçada a la seva prosaica retòrica- posaven exemples de Luther King o del mateix JF Kennedy i el seu "no us pregunteu què pot fer el vostre país per vosaltres sinó què podeu fer vosaltres pel vostre país".

Posteriorment, i llegint les seves memòries, Jordi Pujol torna a mostrar la seva sinceritat i autocrítica (d'autèntic cristià) quan a l'afirmació de Manel Cuyàs sobre els seus molts admiradors li respon: "no tants, Sr Cuyàs, no tants, no hi ha tanta gent que conegui l'autèntic Jordi Pujol". I és que realment la política i el món dels mitjans de comunicació ens situa sempre a tots plegats més a prop del compte de les persones, siguin aquestes polítics, esportistes, actors... siguin el que siguin.

Vaig treballar deu anys al servei del President Pujol; i molt a prop seu. I han estat els anys que més he après sobre el funcionament de la política i les persones. I ni una falta de respecte, ni un to de veu més alt, ni més baix, del compte. I un pragmatisme eficaç, propi d'una intel·ligència superdotada. Malgrat tot, la vida és complexa per definició. I també sabem que ningú no és perfecte. I cal tenir present que atesa la repercussió infinita de la realitat en aquest món digital que vivim segueix sent honorable i tot un exemple el fet de reconèixer els errors, per grans que siguin, i demanar-ne perdó.

Publicitat
Publicitat

21 Comentaris

Publicitat
#13 Kropotkin, Vic, 27/09/2014 - 09:32

El Pensamiento Magico Estelado:

http://elpais.com/elpais/2014/09/25/opinion/1411635098_786221.html

#12 Montse, Barcelona, 25/09/2014 - 12:45

Capell, ves en compte la Mireia Pujola no t'estripi l'article per no ser prou apologista!!!

#12.1 Bernat, Barcelona, 25/09/2014 - 16:15

Uf! fa dos dies que no dormo!
M'agrada el bon humor. Una abraçada.

#11 Isabel, Barcelona, 23/09/2014 - 14:07

Però com es pot justificar PER ESCRIT que, malgrat que el Molt Honorable Xoriço hagi confessat (el 0,1% del botí), un mes més tard surti un de més papista que el papa (de més lladre que el xoriço?) a defensar-lo. No teniu vergonya!

#11.1 Albert Vila, Barcelona, 23/09/2014 - 20:10

Com que Jordi Pujol en cap moment no ha parlat de cap quantitat, no sé com podeu parlar de si ha confessat el 0,1%. D'altra banda, sembla que us regiu pel Codi d'Hammurabi: des del Dret Romà, les responsabilitats són personals.

#11.2 Marta, Queralbs, 23/09/2014 - 21:45

Albert, no seràs pas el Vila de... tu ja m'entens, oi, guapo, un petó molt fort a tota la banda.

#9 la Brigida, de les Bagasses, 21/09/2014 - 00:11

Cal recordar q el Botin, havent fet el q Pujol multiplicat per 500 vegades, va ser tractat pel Rajoy com un español exemplar. Un ambaixador de qui sentir_se,n orgullos.
El q passa es q aquí som massoques per definició. Que se sàpiga tot i de tots. Ah i tbe el borbó.

#8 Kropotkin, Vic, 18/09/2014 - 07:02

Jua, jua, jua,... Efectivamente, nadie es perfecto... Jua, jua, jua,... Que chorizos...

#8.1 Bernat Capell, Barcelona, 22/09/2014 - 11:08

Sr. Kropotkin (triste nombre ruso) ¿me esta llamando usted chorizo? Y... ¿porque se rie? si no es mucho pedir.

#8.2 Kropotkin, Vic, 22/09/2014 - 12:14

Os llamo chorizos porque llevais mas de 30 años manipulando las mentes de los niños en las escuelas, usando dinero publico para subvencionar a periodicos, periodistas y tertulianos. Aparte de cobrar comisiones de todas los obras publicas de Cataluña y llevandolo a Andorra y Suiza. Te parece poco?

#8.3 Bernat Capell, Barcelona, 22/09/2014 - 12:43

No acostumbro a contestar, porqué lleva a un diálogo tan bizantino como inútil. Pero le voy a aconsejar algo que creo usted tendrá que agradecer: prudencia en sus acusaciones u ofensas. Por otra parte, ni me parece poco ni mucho, sinó simplemente inadmisible. Y tampoco me contesta: ¿de que se rie?

#8.4 Kropotkin, Vic, 22/09/2014 - 14:34

Me rio por lo sarcastico del articulo. Poco menos que deja a Pujol como un perfecto caballero. Y eso simplemente no es asi. El mismo lo ha confesado. Ante un articulo asi, solo se puede llorar o reir. Yo me rio igual que podria llorar desconsoladamente por lo mal que ha acabado Catalunya.

#8.5 pep, manresa, 22/09/2014 - 20:26

Perdoni que m'hi fiqui Sr. Capell: en el tema dels Pujol, el molt que diguin els habituals espanyolistes de l'e-N és poc. Els Pujol porten (mínim reconegut per ells) 34 anys seguits robant, robant-nos als catalans. Per tant, defensar 1 Pujol com vostè fa, és molt agosarat, i encara més sospitós.