Publicitat
La Punteta · 21 de Desembre de 2016. 08:10h.

FRANCINA VILA

Regidora del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Barcelona

Imposar des de la minoria

El tramvia passarà per la Diagonal, sí o sí", ens diu Ada Colau. Sí o sí malgrat que les barcelonines i els barcelonins  votéssim que no en una consulta, malgrat que no hi hagi cap estudi rigorós que avali el retorn social d' una inversió de més de dos-cents milions d’euros. Malgrat que la implementació d'una infraestructura ferroviària tan rígida pel bell mig de la ciutat n’hipotequi la seva mobilitat. Malgrat que els veïns i veïnes de l'Eixample, el districte més dens i contaminat de Barcelona, tingui una qualitat de l'aire encara pitjor per les emissions d'unes obres faraòniques i per la concentració de vehicles que hi haurà als carrers d'aquests barris perquè serà difícil circular per la Diagonal.

Si o sí, aquest govern ens vol fer combregar amb les seves rodes de molí. Per pur dogmatisme ideològic i per allò de la flexidemocràcia que defensa el primer Tinent d'Alcalde Pisarello.

El consens polític no hi és.  Fa aproximadament un any els grups municipals de  CIU, ERC, Cs, PSC i PP a l’Ajuntament de Barcelona vàrem votar prioritzar la L10 abans de fer una inversió tan important com és la implementació del tramvia. I també vàrem acordar fer els estudis previs que justifiquin o no la idoneïtat tècnica, econòmica i social d’aquesta obra lligada a una inversió tan important.

La demanda ciutadana no hi és. Ans al contrari, els comerciants de la Diagonal i l'Eixample, per exemple, s'hi oposen frontalment per l'impacte negatiu de les obres, les implicacions que tindrà sobre l'estètica d'un carrer tan emblemàtic i les afectacions sobre la mobilitat de l’avinguda i dels carres adjacents. També  els veïns i veïnes dels barris afectats han creat la plataforma ciutadana "Salvem la Diagonal" per mobilitzar la ciutadania en contra del projecte i poder explicar els seus arguments.

L’aval unànime dels professionals experts en la matèria tampoc no existeix. El RACC ha presentat fa uns dies un informe demolidor que es resumeix en paraules del president de la institució de la manera següent: "Un tramvia mal resolt és la pitjor de les solucions. Demanem més temps, més estudis i més prudència". José Antonio Acebillo, exarquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona en època de l’alcalde Maragall, defineix el tramvia com un “depredador” d’espai públic inflexible als canvis a la manera de moure´ns les persones que hi haurà a les properes dècades.  Germà Bel, catedràtic d’Economia aplicada a la UB, compara aquesta infraestructura amb d’altres que s’han construït a l’Estat com aeroports i estacions d’AVE que estan buides de passatgers i que han tingut costos elevadíssims per a les butxaques dels contribuents.

I davant d’aquest panorama, què proposa Ada Colau? Fer cas omís, seguir encarregant els estudis previs necessaris a l’obra de cara al proper exercici, que ens costaran a les barcelonines i als barcelonins tres milions d’euros  i obviant que en democràcia els consensos són importants per  fer avançar i progressar les societats.


Francina Vila i Valls

Regidora del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Barcelona

Publicitat

4 Comentaris

Publicitat
#3 Dolors, Barcelona, 22/12/2016 - 17:12

La Colau i equip van usar les calumnies de Fernández Díaz i Alfonso per enfonsar Xavier Trias durant la Campanya!!! Credibilitat zero. Encara es hora que s'hagin excusat. Ergo Colau igual a Fdez Díaz.

#1 Juan Garcia, Avià, 21/12/2016 - 09:50

Sembla mentida que algú que pertany a Convergència digui que no es pot imposar des de la minoria, quan ens volen fer passar per l'embut de laindapandènsia a la majoria dels catalans, que no la volem. Viuen en un mon imaginari.

#1.1 Wil, Valencia, 21/12/2016 - 17:47

Bravoooo!!! -aplausos, aplausos-.... Zas! En toda la boca!

#1.2 Jaume, Vilassar, 22/12/2016 - 15:04

Quin comentari més trist, espero que no figuri en la teva nòmina de troll.
i per els propers una mica més de ganes home que no costa res i així riem una mica....

Gràcies per ser-hi.