Publicitat
La Punteta · 13 d'Abril de 2014. 19:59h.

XAVIER RIUS

Director d'e-notícies

La bombolla de TV3

El 'set' de TV3 a Madrid dimecres passat

Un dia els estudiosos de la comunicació política com el Toni Aira hauran d'analitzar com TV3 ha ajudat a inflar la bombolla sobiranista. Ja ho va dir l'altre dia el Risto Mejide: de vegades sembla que no parlen de la independència només quan fan els anuncis.

Agafem, per exemple, la setmana passada. Diumenge ja van escalfar motors amb l'especial sobre la Mancomunitat que li van encarregar a un periodista de confiança -mèrits professionals a banda- com Enric Canals, director Televisió de Catalunya entre 1984 i 1989. No vull ni imaginar com devia ser la pluralitat de TV3 durant la primera majoria absoluta de Jordi Pujol.

La veritat és que jo volia veure el programa perquè l'obra de govern de Prat de la Riba -feta amb una sabata i una espardenya-, està a anys llum de l'obra de govern actual. Però, almenys als primers minuts, només feien que sortir convergents suposo que amb l'excusa que tots els presidents de Diputació són ara de CiU. Semblava com si la Mancomunitat l'hagués posat en marxa la federació nacionalista. L'especial -que va vèncer Jordi Évole i l'esmentat Risto Mejide, tot sigui dit- tenia un missatge subliminal perquè es deia "Somiar un país, construir un somni". Vostès ja m'entenen.

Fins i tot hi apareixia una filòloga, Vinyet Panyella, que també era de CiU. Per casualitat, per descomptat, no siguin malpensats. Una mica com el Ramon Tremosa d'Afers Exteriors que va xupar més càmara que Raül Romeva, i això que l'eurodiputat d'ICV també està per la consulta. Als sociates com Maria Badia o Raimon Obiols no se'ls va veure. I això que ni tan sols són candidats a les eleccions del proper 25 de maig. Tremosa, sí.

Dos dies després, dimarts passat, “Divendres” s’ocupava una vegada més de "la qüestió sobiranista, concretament la intenció del vot en un hipotètic escenari de consulta sobre la independència de Catalunya", segons la pròpia nota de premsa de TV3. Fins i tot van anunciar un debat sobre el nou llibre “Sí-sí o sí-no”, "que han escrit a quatre mans -afegia la nota- Vicent Sanchis i Xavier Sardà. A les seves pàgines es troben els arguments dels dos periodistes a l’hora d’escollir què votaran".

Sí, ja sé que Xavier Sardà no està per la independència, però el llibre entra dintre del cànon sobiranista de TV3 i, de retruc, dóna imatge de pluralitat. Però no veuran un debat similar amb Juan Carlos Girauta ("Votaré no") o Ramón de España ("El manicomio catalán"). I això que se'ls podria fer una ensarronada perquè segur que aguantarien bé un debat de tots contra qualsevol d'ells. Fins i tot segur que hi hauria una punta d'audiència.

Dimecres el programa “Els matins” tenia previst dedicar "una part significativa de l’edició al debat que es farà al Congrés dels Diputats sobre la petició del Parlament de Catalunya perquè se li delegui la competència per convocar consultes i referèndums". A quarts de nou, Lídia Heredia va entrevistar els tres diputats catalans que a la tarda van defensar la proposta del Parlament: Jordi Turull, de CiU; Marta Rovira, d’ERC, i Joan Herrera, d’ICV. A més de tertúlia amb el delegat de TV3, Josep Capella, i altres corresponsals de mitjans catalans, com ara Enric Juliana, Montse Oliva i Anna Grau, encara que aquesta s'ha passat a l'enemic.

La veritat és que el set que va desplegar TV3 per cobrir el no del Congrés va ser espectacular com mostra la foto que encapçala aquest article. Només havia vist un desplegament així el dia que a Joan Pugicercós el van proclamar candidat d'ERC a Núria i van enviar un camió -en el cremallera!- per fer una connexió en directe. Mònica Terribas va haver de respondre a una pregunta i tot a la comissió de control del Parlament.

Sí, també ho sé: TV3 és molt més plural que 13tv, que practica l'anticatalanisme mediàtic. Però, a diferència de la nostra, aquesta és privada i pot fer el que vulgui. El que és una vergonya és que els bisbes es dediquin més a finançar mitjans que a Càritas. Però això no és excusa: a aquest pas, el periodisme sortirà tocat del procés sobiranista. I, sobretot, la neutralitat de TV3.

 

Web personal

Darrers articles

Elogis

Insults

Twitter

Publicitat

25 Comentaris

Publicitat
#14 Pere Pagès, CAT IS MOLT DIFERENT, OI?, 14/04/2014 - 22:36

Que curiós, TOTS AQUESTS darrers comentaris son de treballadors privilegits de tv3, com es nota nois...

#13 TV3, la televisió preferida dels catalans, 14/04/2014 - 22:05

TV3 és la televisió més vista a Catalunya perquè sintonitza amb la majoria social i la independència de Catalunya és un tema que genera expectació només cal veure que quan TV3 va emetre la Via Catalana en directe va tenir audiències astrònòmiques que no es veien des de feia molts anys.

#13.1 Els catalan preferim, ensenyament, sanitat i transport, 15/04/2014 - 00:28

Comissionista de CCOO de TV3, tu creus que per emetre UN DIA una Via Catalana en directe cal gastar-se 300 milions d'euros l'any durant TRENTA ANYS?.

Torneu-nos els 9.000 milions d'euros que ens heu robat, lladres.

#12 ricardDomingo, Barcelona, 14/04/2014 - 20:33

Que e-noticies doni lliçons de periodisme... Això ja és massa. Si us plau!

#11 Marta, Barcelona, 14/04/2014 - 17:03

Un mitjà privat no pot fer el que vulgui. Això és fals. Té la responsabilitat com a mitjà de representar la pluralitat sobre qualsevol qüestió, ja que el periodisme ha de ser bo independentment de la titularitat del mitjà. Té pebrots que un periodista com el director d'un diari digital no ho sàpiga

#10 Marc, BCN, 14/04/2014 - 15:17

Els bisbes paguen 13tv amb diners privats? Com de segur, n'estas, d'aixo, si l'esglesia rep en aquest pais tant diner public?