La Punteta · 9 de Setembre de 2012. 11:13h.

ADRIÀ ALSINA

Consultor de comunicació

La diada dels xarnegos

Jefferson, Franklin i Adams podria ser el nom d’un bufet d’advocats de Liverpool. Però aquests tres homes de cognom anglesíssim van redactar i signar la declaració d’independència dels Estats Units contra la seva metròpoli, Anglaterra. I ho van fer guiats per un senzill principi: Quan una administració no serveix els interessos dels ciutadans, s’ha de canviar d’administració.

Si entreu a la pàgina de Facebook de la manifestació de la Diada (https://www.facebook.com/#!/events/321565527936811/), que ja porta més de 75.000 inscrits, us endureu una foto aproximada de qui ens durà la sobirania en aquesta generació: Romero, López, Deutsch, Guzmán, Muñoz i Velarde s’alternen en paritat amb Serrat, Vallès, Martí o Vendrell. I no he fet cap tria, només he agafat els deu primers. Com jo mateix, que tinc un cognom català i un altre de fora.

Molts parlen castellà a casa, com jo. Molts tenen el seu Facebook en castellà (jo el tinc en anglès). Molts responen que se senten catalans i espanyols a les enquestes (jo català, espanyol i portuguès). Però s’han cansat, ens hem cansat de ser instrumentalitzats pel discurs de la por, aquell que diu que la majoria silenciosa castellanoparlant s’aixecarà si els catalanets de sempre s’atreveixen a desafiar l’ordre establert.

I estem per la independència perquè no ens devem al lloc on van néixer els nostres pares, sinó allà on volem que neixin els nostres fills. I jo vull que els meus fills neixin en una Barcelona capital d’una Catalunya oberta al món, no tancada a Espanya per les hipoteques dels avantpassats. En un país que ajuda al desenvolupament de qui treballa, no dels vividors que es van quedar al poble dels avis. Una nació democràtica que valora la diversitat, no intenta aniquilar-la.

La Catalunya dels xarnegos s’ha tret els complexos noucentistes del país petit. La barreja no ens ha derrotat, ens ha enfortit. Ara és el moment de dir al món que volem tornar a existir després de 300 anys. Que aquesta Catalunya que parla català, castellà, i ben aviat urdú i el que calgui, torna a l’escena internacional en un moment de crisi total per ajudar a construir una Europa i un món més segurs, més justos i més emocionants.

Un món on els homes i les dones puguem continuar la nostra recerca de la felicitat sense aquesta paret administrativa que ens vol invisibles. Jefferson, Franklin i Adams ho haguessin aprovat: ells també eren xarnegos.

Adrià Alsina
www.twitter.com/adriaalsina

Publicitat
Publicitat

137 Comentaris

Publicitat
#47 Jim, bcn, 12/09/2012 - 16:57

Has vist, Alsina? Els ultres d'Alerta Digital t'han copiat el títol.

#46 Daniel Grana, Asturias, 12/09/2012 - 12:59

Si el teu cognom és Garcia i ets indepe, de puta mare. Però si vols una Catalunya dins d'Espanya ets un xarnego de merda. I punt. A un paio de Madrid que diu odiar el nacionalisme espanyol ningú li nega la seva condició de espanyol. És ben trist que a Catalunya no sigui el mateix amb el catalanisme.

#46.1 Alwix, Barcelona, 12/09/2012 - 18:48

A Madrid si un odia el nacionalisme espanyol li diuen que es un mal espanyol, es el mateix. I a sobre ells tenen estat, es que no pot ser una altra cosa.

#46.3 Gerard, Barna, 17/09/2012 - 00:33

Perdona Daniel,sense voler justificar res: SI jo vaig a viure a Madrid i dic q odio el nac.espanyol ja em puc calçar. Si a més hi vaig sense cap voluntat de parlar castellà ("pq continuo estant al meu país") i ho defenso cat aleshores directament perillarà la meva integritat física. Sí o sí?

#45 ese portugués, ..., 12/09/2012 - 10:22

Este medio portugués què propone a Portugal para salir de la crisis, ¿independizarse de España?

#45.1 Daniel Grana, Asturias, 12/09/2012 - 12:11

Ahí le has dado. Portugal II, ni más ni menos.
Y sobre Bolívar e Hispanoamérica... países riquísimos en recursos pero infinitamente más pobres que España, que carece de ellos. Debe ser que también nos llevamos el petróleo, el gas, el cobre, el litio... en los galeones.

#45.2 Gerard, Barna, 12/09/2012 - 13:05

Quin parell de cínics desinformats/desinformadors. L'economia cat. no té res a veure amb la portuguesa. I a Amèrica no es tracta del q us heu endut sinó del q hi heu deixat (empreses colonials q s'enduen els beneficis de l'explotació d'aquests recursos). Després us estranyen les nacionalitzacions.

#45.3 harto, de quillos, 12/09/2012 - 14:50

# 45.2 Gerard, ¿Portugal forma parte de España?

#45.4 Daniel Grana, Asturias, 12/09/2012 - 16:16

"I a Amèrica no es tracta del q us heu endut sinó del q hi heu deixat (empreses colonials q s'enduen els beneficis de l'explotació d'aquests recursos)"

Supongo que te refieres a los negreros catalanes y empresas textiles catalanas que forzaron la guerra en Cuba...

#45.5 Gerard, Barna, 17/09/2012 - 00:38

#45.4

També. #45.3
Afortunadament per ells, no. Si el Peces Barba hagués pogut fabricar la màquina del temps parlaríem d'una altra cosa.

#45.6 Gerard, Barna, 17/09/2012 - 00:41

#45.4

Per cert Daniel, ja que parles de Cuba. Saps com va començar tot, oi que sí? Cuba va demanar un estatut d'autonomia i Espanya, "faltaría más" va respondre que nanai, que "España una y eterna". Que això eren bajanades. No han aprés absolutament res de la història, són autistes absoluts.

#44 Albert Camins, Barcelona, 11/09/2012 - 18:53

Avui és un dia històric: Espanya juga amb Georgia!!!!!!!!!!!!

#44.1 Jan Pol Pot, Barcelunya World, 12/09/2012 - 00:07

En catala es diu: Espanya juga amb Jordi ... Jejeje

#44.2 eng?, BCN, 12/09/2012 - 13:55

#44.1

Jan Pol Pot, vols dir que no es diu juga amb el camí de sant jaume?

#43 Jan Pol, Barcelunya World, 11/09/2012 - 17:06

No hay que pensar en los abuelos pero si en la gente del 1714 ... No te jode...