Publicitat
La Punteta · 27 d'Octubre de 2018. 16:21h.

XAVIER RIUS

Director d'e-notícies

La flamarada del procés

 

Catalunya és un poble que tendeix a la flamarada.

De què ha servit el procés?

Pel que fa a resultats tangibles, de res.

Estem millor o pitjor que fa un any?

Pitjor.

Només cal veure la inestabilitat política, la manca d’acció de govern i de lideratge, el Parlament al ralentí.

Quantes empreses han tornat?

Indepes! Estem més a la vora o més lluny de la independència?

Més lluny.

L’Estat ara sempre estarà a l’aguait. No en deixarà passar cap. Ha estat un tret per la culata.

Més de la meitat de catalans tampoc vol saber res de la independència. Hi està decididament en contra. No hi ha seducció que valgui. La base social -a curt o mitjà termini- no s’eixamplarà.

Malgrat els esforços de TV3, el procés només serà un altra pàgina gloriosa en la història de Catalunya.

Com el Memorial de Greuges (1885).

El Tancament de Caixes (1899).

La Solidaritat Catalana (1906).

Fins i tot -si m’apreten- la Setmana Tràgica (1909). Allò va ser una revolta, no una revolució. Les revoltes són revolucions a mitges.

Es van cremar una trentena de convents, però no hi va haver-hi un canvi de règim.

Per això tornaré a fer la pregunta: pel que fa a resultats concrets què hem aconseguit?

Res.

Després de l’aplicació del 155, vam recular 40 anys.

Vam tornar als inicis de la Transició. Quan es cridava pels carrers “Llibertat, Amnistia i Estatut d’Autonomia!”

Aixecar el 155, recuperar les institucions i el retorn dels presos i exiliats era exactament això.

De què ha servit a Llei del Referèndum o la de Transitorietat?

Les famoses estructures d’Estat?

Bé això sí: per endollar un munt de gent.

Les concentracions davant d’Economia i Finances o a la Plaça Sant Jaume?

El referèndum de l’1 d’octubre?

L'aturada de país del dia 3?

L'ajornament de les eleccions?

La proclamació de la República catalana?

Bàsicament per destituir el president, el videpresident i tots els consellers.

La Generalitat va ser intervinguda

El Parlament, dissolt.

La vergonya de veure com et convoquen eleccions des de Madrid. Com si fóssim nens petis.

La pròpia exconsellera Clara Ponsatí ho reconeixia aquest divendres en una entrevista a El Punt-Avui. L'endemà van anar a declarar com xais a l’Audiència Nacional.

Per això no calia fer res. No hi havia res preparat. Van sortir per cames.

El procés ha estat un terratrèmol a la política catalana. Ho ha anorreat tot. Les rèpliques encara ers fan sentir.

L'elit dirigent -entre fugits, empresonats i cremats- ha estat literalment escombrada.

Vicens Vives -que avui seria tractat de “botifler”- ja deia fa un munt d’anys que “dominar la història, promoure dirigents i quadres, anar a poc; això és el que ens convindria" (1).

Dirigents i quadres capaços, afegiria jo amb el permís del mestre.

No hem après res. Són una colla de sapastres.

La política catalana està en mans no sé si d’uns eixelabrats, uns incompetents, uns ingenus o les tres coses alhora.

 

(1) Jaume Vicens i Vives: "Notícia de Catalunya", Edicions Destino, Barcelona 1962, pàgina 25

Publicitat

35 Comentaris

Publicitat
#9 Jordi BR, L'H, 30/10/2018 - 11:51

Sr Rius, és molt divertit veure com es fa preguntes i se les respon vostè mateix basat només en les seves opinions. Només tres dades objectives: El número d'independentistes no ha deixat d'augmentar (2,1 milions al 21D) No es pot eixamplar? Miri els moviments dels Comuns; i de la mateixa manera que uns n'han après, els altres...també

#9.1 Tabarnés puro, Barcino, 30/10/2018 - 12:52

Desde que Halloween es catalán yo ya me creo cualquier cosa.

#9.2 Jordi Br, L'H, 30/10/2018 - 13:01

Ya lo veo por los comentarios que te crees cualquier cosa, y es una lástima que no contrastes informaciones, enriquece y revaloriza tu criterio

#9.3 Tabarnés puro, Barcino, 30/10/2018 - 13:58

Insisto: desde que tengo la absoluta seguridad contrastada de que Halloween, Mahoma, Flemming, Jesucristo, la NBA, Santa Teresa de Jesús, San Agustín, Kant, Descartes, Einstein, Colón, Lutero, Cervantes, ... eran catalanes, me lo creo todo. Tengo un criterio 100% cat-supremacista y a prueba de bombas. Qué más hace falta?

#9.4 Jordi BR, L'H, 30/10/2018 - 18:01

Ese tipo de informaciones que algún ultradigital saca dando voz a algún fanático y lo expone como si esto fuera el pansar de todo un colectivo, es la típica noticia "contrastada" de Tabarnia. Pero en fin es evidente que jamás estaremos a la altura de los que celebráis el día de la RAZA

#9.5 pepe, andorra, 31/10/2018 - 15:13

ya estas con las palabras mordaza e insultando a todos los q no son de tu cuerda, por supuesto q el fanatico de turno es como el resto del rebaño de abducidos, y te recuerdo, por si no lo sabias, q el dia de la raza fue instaurado 15 años antes de la guerra civil y en todo caso, tu representas a los patrones q no querian la jornada de 4o horas.

#9.6 Jordi BR, L'H, 31/10/2018 - 19:08

Pepe, no me pillarás con ningún insulto; eso te lo reservo a ti, que en eso si que eres un pozo de sabiduría. Aunque lo cambiéis de nombre, no engñais a nadie, seguís celebrando el día de la Raza

#8 EL GRAN CIRC, Barcelona, 29/10/2018 - 13:40

No caiguen a l'error de menytenir-los, seria un greu error

El gran sidrall que han montat NO es casualitat, esta tot messurat
es un carrero sense sortide i d'aixo es tracte, que NO TINGUI SORTIDA
que NO pari la musica, tenim musica per MOLTS ANYS

I no ens surtira de franc



#7 Protágoras, bcn.España, 28/10/2018 - 20:35

La opresión en que vivimos los catalanes es lo que nos llevó a precipitarnos. Opresión y miseria solo comparable a la que padecen los rohingyas, palestinos o saharauis. Solo hay que ver el campo de refugiados de Waterloo y los restaurantes donde se ven obligados a comer los exiliados (algunos sin estrellas Michelín) para darse cuenta de ello.

#7.1 Alwix, BCN, 29/10/2018 - 09:57

Cal patir opressió o guerra per autodeterminar-se? Aproves un món en que les coses s'han de resoldre a hòsties? Quin món més trist.

#7.2 Protágoras , bcn.España, 29/10/2018 - 11:54

Alwix, en el mundo viven REVUELTOS más de 10.000 pueblos; hutus y tutsi, palestinos y judios, vascos y españoles....etc. No me parece moralmente aceptable SEGREGARLOS. Aparte de que es imposible; no caben tantas naciones ni tantas fronteras.

#7.3 Alwix, BCN, 29/10/2018 - 14:10

Ah, clar. El que decideix qui hi que i qui no seràs tu. Però els que ja hi són doncs mira, elis elis, no haver perdut les guerres, no? Doncs la història no ha acabat. Mentre poguem votar, no voldrem ser menys que Austríacs, Holandesos o Danesos. O tots moros o tots cristians. La única manera que teniu de fer-nos callar és a hòsties, com sempre.

#7.5 Protágoras, bcn.España, 29/10/2018 - 16:03

Yo no decido nada. Constato un hecho; los más de 10.000 pueblos viven REVUELTOS DESDE SIEMPRE como viven revueltos los peces en el mar y los árboles en los bosques y el nacionalismo; una parcela para cada especie de pez o árbol, es una aberración.

#7.6 pepe, andorra, 31/10/2018 - 15:14

entre q decida un no separata y decida algo un separata, esta claro q me quedo con el q no es separata, pq el separatismo es totalitarismo, como bien demuestran los separatas dia a dia....

#6 Perplex, Barcelona, 28/10/2018 - 12:39

Les veritats del pruses:
- més del 80% vol un referèndum vinculant
- ens roben 20.000 mil.lions a l'any
- tenim les estructures d'estat llestes
- el món ens mira
- estem preparats
- la UE ens recolzarà
- les empreses no marxaran
- som un sol poble
- tindrem gelat de postre cada dia

#6.1 Itaca beach, A la mateixa Itaca, 28/10/2018 - 13:47

Lo millor es el gelat cada día. I ara que arriva l`iivern gelat escalfat

#5 Sergi , Barcelona, 28/10/2018 - 08:45

Descerebrados, incompetentes, inutiles y ademas corruptos que nadie se olvide del origen de toda la "iluminacion" del "astut" Mas, tapar la corrupcion de CDC, de la familia Pujol-Ferrusola, etc.

#5.1 Jordi BR, L'H, 30/10/2018 - 11:55

Pero como puedes ser tan rematadamente ingenuo. La corrupción de los Pujol se gestó bajo el paraguas de todos los que han pasado por Moncloa y Zarzuela. Y Mas, no se iluminó, o se subía al tren de los 2 millones o quedaba en la oscuridad más absoluta.
Todos los corruptos a prisión, y eso te lo dice cualquier independentista

#5.2 Tabarnés puro, Barcino, 30/10/2018 - 12:54

Claro que sí, Jordi: la culpa siempre es de los de fuera. Más concretamente de España.
Tenéis un disco rayado que ya aburre hasta a las ovejas.

#5.3 Jordi BR, L'H, 30/10/2018 - 18:09

Quien ha culpado a España???? Lee bien, amiguete, que repetir rl discurso de C's sin fijarse en cuando aplicarlo, suele ser efecto claro de meter la pata cada dos por tres, y hoy por lo visto tienes mal día