Publicitat
La Punteta · 28 de Novembre de 2013. 01:40h.

XAVIER RIUS

Director d'e-notícies

Quan Hitler sortia per TV3

El Hitler del Polònia. Foto: TV3

Vagi per endavant que em sembla una vergonya que la Conferència Episcopal destini els seus calés a finançar mitjans de comunicació. Sobretot mitjans de comunicació com 13TV -i abans la Cope- que fan tertúlies on tot s'hi val.

Si jo fos catòlic em faria protestant o anglicà o budista o ateu o fins i tot menjacapellans. El Papa acaba de dir que l'Església ha de de reforçar el seu caràcter "missioner" i els bisbes espanyols atiant l'anticatalanisme. L'únic consol és que, a aquest pas, Rouco anirà a l'infern.

Però la decisió del Govern de portar 13TV i Intereconomía als tribunals és un error de resultat judicial incert. A veure si passa com les querelles de Jordi Pujol, Artur Mas i Felip Puig contra El Mundo que, al final, també han estat arxivades.

Fa la sensació que el Govern, en ple embolic per la pregunta, busca l'enfrontament per fer bullir l'olla. Com que Rajoy no respira, busquem el xoc amb la Brunete mediàtica.

Mai no hagués imaginat, en efecte, que la tàctica de Mariano Rajoy de no fer res -el famós qui dia passa, any empeny- li donaria bon resultat en aquet cas. Només ha d'esperar a la propera patacada electoral de CiU i l'endemà ja en parlarem.

Al capdavall, les rodes de premsa del portaveu del Govern, Francesc Homs, s'han convertit en una sessió de declaracions i contradeclaracions, rèpliques i contrarèpliques, però d'escàs interès informatiu.

A mi em comencen a recordar les de l'ultima etapa del tripartit. El Govern, en efecte, s'ha convertit en una màquina de vapor a la qual cal alimentar periódicament amb nou combustible.

Dimarts passat només van aprovar un registre de professionals sanitaris, desestimar una indemnització pels toros -que com recorrin als tribunals haurem de pagar- i 30 milions per als consells comarcals. I m'estalvio la valoració del propi portaveu que el Govern “progressa adequadament” en el primer any de legislatura perquè, si jo fos ell, em posaria vermell.

A més, jo -que he estat a Auschwitz i Mauthausen-, ja vaig dir en un article anterior que el que hauríem de fer amb les víctimes del III Reich seria deixar-les en pau perquè aquí només ens queixem quan els altres banalitzen el nazisme.

Però tenim un historiador progressista que va comparar el PP amb el NSDAP i una televisió pública que fa acudits amb Adolf Hitler en un programa d'humor. Deu ser que Homs no veu el Polònia.

 

 

 

Web personal: http://www.xavierrius.cat/

Elogis: http://www.xavierrius.cat/Elogis_xavier_rius

Insults: http://www.xavierrius.cat/insults

Twitter: https://twitter.com/xriusenoticies



Facebook: http://www.facebook.com/xriusenoticies

Publicitat

28 Comentaris

Publicitat
#16 Jordi, ,, 01/12/2013 - 02:48

Pues a Hitler, no sé. Pero al Caudillo sí que lo sacaban muchas veces en el Polonia y con la música del NODO y todo.
El caso es que cuando imitan el estilo del NODO, los de TV3 lo bordan.

#14 Albert, ., 30/11/2013 - 13:15

La dreta espanyola és impresentable. A més el seu suposat "liberalisme", millor dit neoliberalisme, només es redueix a l'àmbit econòmic i res més. En la resta són ultraconservadors i seguidors de les homilies del sr Rouco Varela. Aquesta gent fan fàstic.

#12 DADES OBJECTIVES, DADES OBJECTIVES, 30/11/2013 - 08:55

el NSDAP era un partit Nacionalista i Socialista, votat pel 80% d'obrers alemanys, sobre 2 premises bàsiques: ANTI-CAPITALISME i ANTI-JUDAISME, avui en dia un partit semblant seria les CUP (que per cert, tal com va publicar e-noticies, es va negar a conmemorar l'Holocaust), el PP és pro-Capitalista

#12.1 més dades objectives, Cat, 30/11/2013 - 11:35

Sí, el NSDAP era tan "anticapitalista" que estava subvencionat per la patronal alemanya i els Thyssen i Krupp, més o menys com està també avui el PP. Y no se quina mena d'"anticapitalisme" és aquest que es dedica a perseguir comunistes i socialdemòcrates. Un altre indocumentat dient ximpleries.

#12.2 més dades objectives, Cat, 30/11/2013 - 11:40

No se si ets tonto o ho fas veure. La gran majoria del treballadors alemanys no votaren mai per l'NSDAP. Votaven els comunistes o els socialdemòcrates, o sigui, els mateixos que Hitler es dedicava a tancar a Dachau. Potser perque Hitler era un antimarxista declarat i tenia el suport de la patronal.

#12.3 Albert, ., 30/11/2013 - 12:17

La mateixa ignorància, la mateixa manipulació i el mateix llenguatge caspós del "Movimiento". No falla, del PP havies de ser. Els del PP sou d'una raça especial.

#12.4 Cerebro lavado, bcn, 30/11/2013 - 13:03

Efectivament, el tal Adolf era un adulador del Capitalismo, jugaba a la bolsa con sus colegas los judíos todo el día, sus banderas eran rojas porque era el color del Capitalismo y su partido nacional-Socialista porque era muuuy Capitalista, pro-eutanasia, pro-aborto, pro-islámicos, derechos animales

#12.5 la realitat, Cat, 30/11/2013 - 13:19

Hitler i Mussolini (i també Franco, el seu amic) varen salvar el capitalisme als seus respectius països del "perill roig". Per això els banquers, els terratinents i la patronal els estaven tant agraïts i els subvencionaren generosament. La resta són collonades per embaucar babaus i ignorància.

#11 fart de tot, Cat, 29/11/2013 - 21:29

En canvi dir que el PP són els hereus i els fills dels franquistes no banalitza res perque és la pura realitat. Els de la plaza de Oriente voten tots avui PP i veuen Intereconomía i Libertad Digital.

#10 gens d'acord, cat, 29/11/2013 - 21:26

Estàs molt equivocat. Una cosa és fer una parodia humorística en un programa d'humor que no banalitza res i una altre cosa molt diferent és pretendre equiparar de manera sistemàtica i amb voluntat d'odi i intoxicació el catalanisme amb règims criminals com el nazi als medis de comunicació.