Publicitat
La Punteta · 5 d'Agost de 2013. 09:45h.

XAVIER RIUS

Director d'e-notícies

Salafistes a Catalunya

Com que després diuen que només parlo d'immigració m'he volgut esperar fins avui per fer-ho. Però des del passat 24 de juliol -ara fa més de deu dies-, no n'ha parlat ni el conseller d'Interior, Ramon Espadaler; ni el portaveu del Govern, Francesc Homs.

Tampoc cap dels portaveus dels grups parlamentaris que fan les habituals rodes de premsa dels dimarts: ni Oriol Amorós ERC), ni Maurici Lucena (PSC), ni Santi Rodríguez (PPC) ni Dolors Camats (ICV-EUiA) ni Jordi Cañas (Ciutadans) ni Quim Arrufat (CUP). Aquest cop no va sortir Jordi Turull (CiU), però tant se val: posaria la mà al foc que no n'hagués parlat.

Ni, per descomptat, tots els dirigents de CDC o de Nous Catalans que van posar el crit al cel amb l'expulsió de Noureddine Ziani perquè hi veien una operació del CNI contra el sobiranisme: ni Josep Rull ni Àngel Colom ni Ramon Tremosa ni  Xavier Bosch. Detall, ves per on, que va desmentir el propi conseller d'Interior.

Em refereixo a l'exclusiva d'El Periódico del passat 24 de juliol -que il·lustra aquest article- segons la qual els Mossos investigaven l'imam de la nova mesquita de Salt per presumpte blanqueig de diners. Salt, per cert, és al Gironès; no al mig del Sahel.

La Policia de la Generalitat investiga l’origen d’uns 280.000 euros dels 300.000 que va costar el terreny. Resulta que l'imam en qüestió -sempre presumptament- ingressava en un compte corrent 3.000 euros al dia perquè no es notés. Tot i que probablement el veritable problema no és el presumpte blanqueig de diners -que també- sinó sobretot l'origen.

Tanmateix, el que em va cridar més l'atenció estava al final de la crònica: resulta que Mohamed Atauil no és només "el líder islàmic més influent entre la comunitat d’immigrants magribins" de Salt i que fins i tot "ha estat elegit per les autoritats com a interlocutor del col·lectiu magribí", sinó la seva "militància salafista" (1).

A veure si ho entenc, resulta que l'ajuntament de CiU no només ha donat finalment el vistiplau per a la construcció d'una nova mesquita finançada amb fons de dubtosa procedència -Aràbia Saudita? Qatar?-, sinó que a més resulta que l'imam és salafista?.

Perquè una cosa és autoritzar noves mesquites després d'un any de suspensió -em temo que no afavoreixen la integració, sinó que la perjudiquen, però d'això ja en parlarem un altre dia-, sinó autoritzar noves mesquites i posar-hi al capdavant un imam salafista.

Al Regne Unit, en canvi, els expulsen. Com van fer el passat mes de juliol amb l'imam radical Abu-Qatada, a qui havien generosament acollit anys enrere. Això sí, han necessitat una dècada d'esforços, diversos processos judicials i negociacions diplomàtiques.

Saben quin és de debò el problema: l'autorització o no de noves mesquites no hauria de ser una decisió municipal, sinó de Consell Executiu. Amb l'excusa de l'autonomia local el Govern de la Generalitat es treu les puces de sobre.

El problema, en el fons, és el de sempre: la immigració és una patata calenta i més val mirar cap a una altra banda. Però estem creant una situació complexa perquè, en aquesta matèria, no hi ha marxa enrere. Ja s'ho trobaran els nostres fills.

 


(1) Si volen saber més sobre el salafisme tenen el llibre de la Pilar Rahola "La República Islàmica d'Espanya" (La Magrana 2011) on fa una repàs del fonamentalisme islàmic entre wahhabisme, salafisme o tabligh, entre d'altres corrents.

O el de Jofre Montoto, "Gihadisme. L'amenaça de l'islamisme radical a Catalunya" (Angle Editorial 2012), on deixa clar que "Catalunya és el país d'Europa on més gihadistes han estat detinguts" (pàg. 17). Encara que un salafista no sigui necessàriament un gihadista.

Montoto, per cert, afirma que -a més de Salt- hi ha mesquites i oratoris salafistes a Tortosa, Valls, Reus, Tarragona, Vilanova i la Geltrú, Lleida, Rubí, Sant Boi, Cunit, el Vendrell, Sant Feliu de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet i el barri barceloní del Raval (pàg. 246).

 

 

Si em busques em trobaràs:

 

Web personal: http://www.xavierrius.cat/

Elogis: http://www.xavierrius.cat/Elogis_xavier_rius

Insults: http://www.xavierrius.cat/insults

Twitter: https://twitter.com/xriusenoticies



Facebook: http://www.facebook.com/xriusenoticies



 

Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#10 Núria, Vallès Occidental, 08/08/2013 - 00:58

La llista de mesquites (i oratoris) a CAT ocupa dues ratlles i mitja...la de sinagogues no hi cabria... no en aquest comentari, no, a l'e-notícies (sionistes?).

#9 ander, lleida, 07/08/2013 - 17:08

Aneu a dormir!

Que venen els españols! Que venen els islamistes!

Y lo curioso es que lo que protege a Cataluña de ser mora es la legión y el resto del ejército.

#9.1 Xipolleig, Barcelona, 08/08/2013 - 10:17

Sí, sí, sobretot la Guardia Mora de Franco. Si Catalunya ha d'esperar alguna cosa del nacionalisme espanyol és que encara acabarien anant junts contra Catalunya com en el 36.
Devia ser perquè Franco i els moros tenien un enemic comú, els jueus.

#8 Ciudadano Sinmitos, Barcelona, 06/08/2013 - 01:01

Hemos llegado a un punto en el hay que tener valor para escribir esto. A Al.là grande y misericordioso seguro que no le gusta. A Colom y sus hermanos musulmanes de casa nostra, tampoco.
Pero no temas Rius, los infieles racionalistas estamos contigo.

#6 Immigració? Si, en va venir molta als anys 50.., Lleida, 05/08/2013 - 20:09

Parlar d'immigració quan Catalunya NO té cap possibilitat de regular l'entrada d'immigrants, de fer polítiques d'immigració ect.. és un insult a la intel.ligència. Qui enviava centenars de subsaharians arribats a andalusia o canàries cap a barcelona o lleida? L'immigració és 100% culpa d'espanya.

#6.1 Núria, Vallès Occidental, 05/08/2013 - 22:13

La culpa serà de qui sigui. El problema, però, el tenim nosaltres, i se n'ha de parlar, i se n'ha d'informar, i molt, perquè el desconeixement que hi ha sobre aquest tema és abismal.

#6.2 L´Estat en té la culpa, BCN, 05/08/2013 - 22:57

Efectivament, l´Estat té les competències sobre immigració. Tots els immigrants extracomunitaris que hi ha a Catalunya, hi son perquè Espanya els ha deixat entrar i no els vol repatriar. En Colom només gestiona (o ho intenta) el que li envia Espanya.

#6.3 pedrorepublik, barcelona, 06/08/2013 - 20:59

Pero tu has visto lo enfermo que estás. Pero eso es una razonamiento de retrasado mental, de una persona analfabeta y tu sabes escribir en dos lenguas. Que te pasa? Te pegaban de pequeño? Madre del amor hermoso, yo votaré que SI a la independencia si hay solo 2 como tu en Catalunya, lo juro!

#5 vecino de la mezquita, Terrassa, 05/08/2013 - 19:19

Alá es grande Xavi ,en Catalunya ,muy grande y nosotros cada dia más pequeños ,y no hablo de los católicos en particular . Muchas cosas se deberían de investigar ,por lo que a mi concierne las grandes inversiones efectuadas y previstas en Terrassa cercanas al millón de euros, de las que nadie habla