Publicitat
La Punteta · 10 de Febrer de 2015. 19:03h.

XAVIER RIUS

Director d'e-notícies

TV3, al servei de CiU

Gràcies

Tothom sap -Brauli Duart també- que TV3 és insostenible. Fins i tot malgrat que en els darrers anys el pressupost de la Corpo ha passat de 456 milions d'euros el 2010 a 290 l’any passat. Són 166 milions menys en quatre anys.

Però la pròpia Sindicatura de Comptes adverteix en un dels seus darrers informes que l’actual model econòmic no és viable. L’informe 29/2014, en efecte, recomana “fer una anàlisi del model de televisió pública tenint en compte el seu cost, el nivell de servei públic i les possibles fonts de finançament”.


Per això, tard o d’hora, caldrà fer acomiadaments a TV3. Un dia em vaig trobar Jaume Roures i em vaig quedar de pedra quan em va dir que, a La Sexta, eren 100 persones. En canvi, a la CCMA, encara hi ha una plantilla de 2.411 treballadors després del darrer ERO. Televisió de Catalunya s'ha quedat amb una plantilla de més de 2.000 persones. Les despeses de personal encara van ser de 153 milions el 2013.

A l’ERO de l’any passat s’hi van apuntar només 120 persones després de mesos de vagues i protestes. Fins i tot l’equip directiu va ser retingut, contra la seva voluntat, més de vuit hores. Però, al final, la direcció va afluixar perquè calia la pau laboral a TV3 en un any decisiu per al procés. Com en d’altres àmbits de la Generalitat, CiU tampoc es va atrevir a aplicar cirurgia per assegurar el nostre model de televisió pública. Més val prevenir que curar.

A canvi, dóna la sensació que els treballadors de TV3 han posat la cadena al servei del Govern. Hem vist, com telespectadors, espectacles sublims com la passejada de Ramon Pellicer amb el president de la Generalitat, Artur Mas, per Palau el dia abans del procés participatiu. Més que una entrevista era un espot electoral enmig d'un Telenotícies. El conegut presentador sabrà què fa amb la seva credibilitat professional.

I el darrer exemple és la sèrie de reportatges sobre les estructures d’Estat que emetran fins a les eleccions del proper 27 de setembre, anunciats també solemnement pel propi Ramon Pellicer i Agnès Marquès diumenge passat. Siguem francs: estan convertint TV3 en un instrument de propaganda mentre els propis treballadors miren, per interès propi, cap a una altra banda.

Ja ho va advertir el Sindicat de Periodistes abans de la darrera Diada quan va manifestar que “fa temps que es va traspassar la línia vermella” i que “no podem enganyar els ciutadans donant-los propaganda enlloc d'informació”. “Cap causa -afegien- no mereix que llencem a les escombraries la imparcialitat i la neutralitat”.

Per això, quan facin fora mil treballadors que no ens vinguin amb romanços: que si la llibertat d'expessió, que si són un servei públic o una estructura d’estat. El personal de TV3 també ha posat la cadena, més que mai, al servei del poder polític.

Aleshores em recordaran els treballadors de Canal 9 en aquell 30 Minuts del passat mes de novembre. Mentre excàrrecs, periodistes i representants sindicals explicaven els disbarats que havia comès el PP jo em preguntava per què no ho havien denunciat abans. Senzillament: perquè tenien feina. Llavors callaven.

I que consti que, malgrat les crítiques, estic a favor d’uns mitjans de comunicació públics de qualitat, en català i líders d’audiència. Però no a qualsevol preu. En un país on no cobren les farmàcies, hi ha problemes de pobresa energètica i hem hagut d’augmentar les beques menjador; TV3 és un luxe i els treballadors de la cadena uns veritables privilegiats. Potser que comencem a dir les coses pel seu nom.

 

Xavier Rius és director d'e-notícies

 

Segueix-me a twitter

Web personal 

Més articles

Elogis

Insults

Publicitat

53 Comentaris

Publicitat
#31 Beakman, Bcn, 14/02/2015 - 16:22

Estas son mis ideas sobre tv3, hasta que reciba un suculento contrato de ellos "parahacerloquesea" entonces, tv3 me encantará!

Ah Rius, digno periodista...

#31.1 pol, bcn, 14/02/2015 - 21:46

Digno de l'españolisme

#30 Josep Pagès i Canaleta de CARDEDEU, VALLES ORIENTAL, 14/02/2015 - 09:20

TV-3 y 8-TV Estan al servei dels interesos de partit de Artur Mas i C.I.UI. Tambe RAC-1 I Catalunya Radio les dues emisores de Radio pagades per el Govern Català Estan al servei de Artur Mas i els seus Consellers UNA VERGONYA La Drerta es aixis pensa tot es seu hi poden fer lo que volem

#29 Joan, bcn, 13/02/2015 - 19:21

Rius, tots els teus articles segueixen el mateix esquema: atacar qualsevol cosa q tingui q veure amb Catalunya amb mentides o mitges veritats, per acabar dient " ep, i que consti que, malgrat les crítiques, estic a favor de tal, tal".Va ser per això q et vas canviar el cognom? Ho sento pero no cola.

#28 Kropotkin, Vic, 13/02/2015 - 13:39

Los canales españoles son mucho mas plurales q TV3...como lo demuestra la presencia de tertulianos independentistas en TVE, T5, A3, LaSexta, Cuatro...jua, jua...uy, mira enciendo la tele y sale el exPP Albert Rivera, q casualidad...jua, jua...mejor hundidos!

#27 AL PA PA I AL VI VI, Gava, 13/02/2015 - 13:26

TV3 al servei de CiU - Qui MANA
CiU al servei de ERC - Qui li don SOPORT

En realitat qui MANA es ERC
I si guanya ERC, CiU PERD

Es bastant evident